tirsdag 10. oktober 2017

Håndsøm og handel

For ganske mange år siden sydde jeg meg
en hylse for broderisaksa
og dette har ligget på syrommet uten å bli brukt, men 
nå blir det brukt når jeg har med meg spiss saks.
Er jo en beskyttelse for både saksa og meg så jeg
ikke blir stukket så vel verdt å bruke.
Det er sydd i japanske stoffer og 
mønsteret er fra ei japansk bok.

Og i helga vart det handel og vandel på meg
Vi reiste til Trondheim for å hjelpe datter mi 
med noe småtteri i nye leiligheta hennes.
Og måtte sjølsagt innom Quiltegården .
Ei fransk bok ble med, men håper jeg skal klare å 
tyde noe der.. 

 På vei oppover var jeg innom Lappemor
for det var Mart'n på Tynset og ho hadde masse tilbud.

 Innom Stoff og Stil i Trondheim for å
 hamstre litt lange glidelåser og annet småtteri.

 Abbys Textil er også i Trondheim så
der ble det også en tur innom.

På torsdag hadde lappeklubben vår tur til Romedal
og Bjørnstad -sybutikken,
så det vart jo litt handel der også.

Det har vært en "dyr" uke for lommeboka
men en rik uke for hjertet og hodet mitt:)
Noen stoffer er for pene til å sys av og noen 
blir klappet på en stund før de får bli til noe
Har flere koselige prosjekter jeg har sett på og
lyst å sy så er vist bare å sette igang.
 Ha en fin uke videre. 

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig vecka du har haft och så fina inköp du har gjort!
    Kram Catarina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ja har virkelig hatt en flott uke:)

      Slett
  2. Klinger som en superuke i mine ører, så bare glemmer man lommebok og bankkonto en stund. Så mye spennende du har fått oppleve og også fått i hus. Kos deg med "alle faser" med nye stoffer. Her må de også klappes og ses på en stund før jeg syr noe av de. Etuiet til saksa er ikke dumt. Jeg er så heldig å ha et av de fine saks etuiene du har laget. :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så koselig å høre at du fremdeles bruker det👍

      Slett
  3. Vilket sött sax-etui du har sytt, var ju för väl att du tagit det i bruk!
    Härliga inköp som du har glädje av läääänge. Ja, är det inte konstigt att vissa tyger är man så förälskad i att man inte ens vågar sätta saxen i dem, vi är ett lustigt släkte vi lappteknik-damer :o)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)