lørdag 26. august 2017

Ugleveske

I sommer har syrommet vært et sted som
har mangle syerske, så travelt har jeg 
hatt det, så symaskina har
blitt støvete!!  Men;
Har forflyttet to av barna mine inn i leilighet  i Trondheim
og hus her på Koppang,
så det har tatt all tid og energi.
De gode dagene mine  har vært få,
og da har jeg fått gjort det aller nødvendigste her hjemme,
men nå har alt roet seg.
Det var mitt hjertesukk... Bær over med meg :)
Ugleveske
En veske av det flotte stoffet med ugler har jeg fått 
sydd de siste dagene.

 En lomme utvendig. Brede hanker som går helt under veska.
Har ikke brukt noe mønster, men skar fram- og bak-stykke
i vatt først, for å bestemme størrelsen.Resten ble til etterhvert..
Den har en lomme utvendig og
mange innvendig. 

Pynt på begge sider med "handmade" merke som skjuler
stingene fra trykknappen på innsida.
Lommene inni er etter mitt behov, 
Mobil,kulepenn,leppomade,lommetørk , og liten
pung er ting jeg liker å ha i mindre lommer
så her ble det  slik.. 
.......
Ikke så ofte jeg syr direkte fra mønstre men 
i sommer var jeg innom Agnes
 på Sybutikken i Lillehammer.
og kjøpte meg litt småtteri. . . . 
Alle feil som kan begåes har jeg gjort men tilslutt
ble det resultat som ikke er perfekt men godt nok.
Har hatt stoffet liggende lenge og tenkte
 dette passet godt til strikkebokser.
Men bunnen ble toppen og omvent, så den går ikke helt
 å lukke helt tett men men...
Mønsteret er "Strikketøy, i pose og sekk "fra AnnAKa.

Stoffet har jo striper og med bruk av 
45 graders snipper ble det en stjerneduk..
....
Ønsker alle som kikker innom her en fortsatt
god helg og uke videre :)



3 kommentarer:

  1. Det er lov å klage litt, men bra du har fått litt tid på syrommet nå, og uglevesken ser jo super ut. Kjekt å få den slik at den passer til egne behov, og lommer i veskene er jo et must. Jeg syr heller ikke så mye etter mønster, og kan noe gå feil så gjør det det her. Stjernen ble også veldig fin! :-)

    SvarSlett
  2. nydelige veske, søt med ulger.
    Jeg liker stjernen, perfekt mønsteret.
    Ha riktig god søndag.
    Solskinn hilsener fra Viola

    SvarSlett
  3. Uggleväskan blev supersnygg och så smart att gömma undan tryck-knäppena med metallmärken. Så praktisk stick påse i genomskinligt material, man ser precis vad man har i den, toppen!!!! Och stjärnan passar ju perfekt att göra av det randiga tyget ♥ ♥ ♥

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)